zondag 10 juli 2016

Luchtige driehoeksjaal met picots


In een blogpost over de Studio Haak-workshops en de haakcursus die ik  met Joyce bij Studio Jurk geef, liet ik deze toffe driehoeksjaal al eens zien. Ik maakte het patroon voor deze sjaal oorspronkelijk voor Studio Haak, en wil het graag met jullie delen. 
Het is een eenvoudig patroon voor een veelzijdige sjaal. Ik heb hem zelf met het mooie Lana Grossa Seta garen gehaakt, een garen dat deels uit zijde bestaat. Het voelt daardoor heerlijk aan. Maar het patroon leent zich ook prima voor andere garens, zoals wol of katoen, dat maakt het juist zo leuk. Ik heb de rand gehaakt met ByClaire Sparkle voor wat glitter! Het is een heerlijk lichte en luchtige en lekker makkelijke sjaal die ik met veel plezier draag!

Ik zou het fijn vinden als je naar deze blogpost verwijst wanneer je jouw luchtige driehoeksjaal met picots op social media zet :-)



Luchtige driehoeksjaal met picots

Je hebt nodig:
-4 bollen Lana Grossa Seta 365 kleurnr. 005 (naalddikte 5-6,   looplengte 100 m)
-½ bol ByClaire sparkle kleurnr. 338 (naalddikte 4,      looplengte 130 m)
-haaknaald 6 (neem haaknaald 5 als je los haakt, of probeer  even uit met welke naald het het mooiste wordt)



1.      Start met 8 lossen (telt steeds als 1 stk + 5 l). Haak een stk in de eerste losse. Keer je werk.
2.      Haak 8 l (telt als 1 stk + 5 l), 1 v in lb, [3 l, 1 hv in net gehaakte v] (= picot), 5 l, 1 stk in 3e beginlosse van vorige toer. Keer je werk.
3.      Haak 8 l, *1 v in lb, [3 l, 1 hv in net gehaakte v], 5 l*, herhaal tussen ** 1x, 1 stk in 3e beginlosse van vorige toer. Keer je werk.
4.      Haak 8 l, *1 v in lb, [3 l, 1 hv in net gehaakte v], 5 l*, herhaal tussen ** 2x, 1 stk in 3e beginlosse van vorige toer. Keer je werk.

Herhaal dit patroon tot je sjaal het gewenste formaat heeft. Mijn driehoeksjaal is ong. 1.65 m breed, de schuine zijden zijn ong. 1 m lang.

Hecht met het ByClaire Sparkle garen aan in de rechterbovenhoek. Haak 1 l (telt als v). Haak [5 lossen, 1v in lb, 1 picot] en haak zo door tot je in de linkerhoek bent. Dan steeds [4 l, 1 v] tot je in de punt aan komt, in de punt haak je 1 picot, en dan haak je weer steeds [4l, 1v] tot je rond bent. Sluit met een halve vaste in de beginlosse.

 

11 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. ik wil de heer westwood van apexloans bedanken voor het geven van een ongedekte lening ter waarde van 63000 eur voor 4 jaar. als u een dringende legitieme lening nodig heeft, solliciteer dan vandaag via e-mail: apexloans247@yahoo.com

      Verwijderen
  2. Ik heb een vraagje wat betekent LB in jullie uitleg.
    Bedankt alvast voor je antwoord.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo allemaal, ik ben voorgelogen door zoveel bedrijven die beweren echte geldschieters te zijn, maar al mijn inspanningen zijn tevergeefs geweest, ik heb meer dan 3500 euro verloren aan nepgeldschieters die beweren te zijn wat ze niet zijn. Totdat mijn vriend me voorstelde aan de juiste geldschieter die ik contacteerde en ik met succes een lening van hen kreeg in slechts 48 uur, zou ik iedereen die op zoek is naar een lening zonder angst aanraden om contact met hen op te nemen via e-mail:lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik wil de heer westwood van apexloans bedanken voor het geven van een ongedekte lening ter waarde van 63000 eur voor 4 jaar. als u een dringende legitieme lening nodig heeft, vraag dan vandaag nog een e-mail aan: apexloans247@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wil de heer westwood van apexloans bedanken voor het geven van een ongedekte lening ter waarde van 63000 eur voor 4 jaar. als u een dringende legitieme lening nodig heeft, solliciteer dan vandaag via e-mail: apexloans247@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn naam is Kersten Dieter, vandaag ben ik erg blij dat ik mijn lening van € 7.000 van sabinhelps property management heb ontvangen. U kunt contact opnemen met Karin Sabine sabinhelps@gmail.com of whatsapp +1 (689) 247 6462 voor meer informatie, ook over hoe u, als u een lening wilt, niet vergeet haar te vertellen dat hij u heeft doorverwezen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben blij vandaag, bedankt Lapo Micro Finance voor het geven van een lening. Ik werd verschillende keren misleid toen ik probeerde een lening te krijgen, totdat ik Lapo Micro Finance tegenkwam die me een lening ter waarde van 63.000 euro verstrekte om voor mijn zieke kind te zorgen. Als u vandaag een echte geldschieter nodig heeft, neem dan contact op met Lapo. E-mail contact: lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben je het zoeken naar leningen en hypotheken beu, of word je voortdurend afgewezen door banken en andere financiële instellingen of een microfinancieringsregeling. Hiermee willen wij u informeren met 100% garantie dat wij leningen van elk bedrag aanbieden tegen een rentepercentage van 2% per maand. Wij verstrekken LENINGEN voor bedrijfsontwikkeling. concurrentievoordeel/bedrijfsuitbreiding. Zorg ervoor dat we gecertificeerd, betrouwbaar, betrouwbaar, efficiënt, snel en dynamisch zijn. en deelnemende financier voor onroerend goed en elke vorm van zakelijke financiering, wij verstrekken langlopende leningen van maximaal twee tot vijftig jaar en alle rentetarieven en berekenen en maken jaarlijkse betaling mogelijk E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com.

    Wij bieden de volgende soorten leningen aan en nog veel meer;

    * Persoonlijke leningen (lening zonder onderpand)
    * Zakelijke leningen (onbeveiligde lening)
    * Consolidatielening
    * Combinatielening
    * Verbouwing

    Om contact op te nemen voor het zoeken naar een lening, antwoordt u met uw e-mail-ID, zodat ik u meer kan sturen ter goedkeuring
    Bedankt, neem contact met ons op via e-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com
    bel of WhatsApp: +393512114999

    BeantwoordenVerwijderen