dinsdag 11 oktober 2016

Krukhoesjes



Begin 2015 lanceerde Janneke van jipbyjan.nl een superleuk patroon voor een krukhoesje met ribbel. In no time kwamen de leukste, kleurigste geribbelde krukhoesjes voorbij op Instagram en andere social media. Zelf maakte ik er twee met een zwart-wit-garen. Superleuk!



Intussen zijn de krukhoesjes zo intensief gebruikt dat het de hoogste tijd werd om twee nieuwe te maken!



Tadaaa! Ik koos een lekkere chunky wol (katia north), wat, vind ik, een stoer effect aan het ribbelkrukje geeft.


Voor het rechterhoesje gebruikte ik het patroon voor het krukhoesje met noppen uit ‘Haakspiratie’ van JipbyJan. Met dit chunky garen worden de noppen supergroot – of het echt lekker zit (volgens mijn zoontjes wel, je voelt het niet eens) is een beetje de vraag, maar het ziet er in ieder geval wèl leuk uit vind ik :-) 

Er verschijnen steeds meer mosterd- en okerkleuren in onze woonkamer, mijn 'geel-tic' duurt nog even voort! Gecombineerd met grijs en wit word ik er in elk geval erg blij van dit najaar.


Liefs, Heleen

1 opmerking:

  1. Ze is zo leuk, echt tof zo met de bobbeltjes, net even anders! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen